2020-11-04

11月2日 やっちゃったー!

(ウイングのダウンウインドで毎日のように一緒に行ってくれてたアート、私が写真を撮ってるのを見て、自分もやりたいと同じカメラを買い、ウイングで私が必死になってる時にその近くを通って欲しいなど私にはハードルの高いリクエストをしてくるのでそんなことまで気を配れる余裕はないと煩わしくさえ思っていたけど笑風がなくなってもみんなの写真を撮ってくれてるので自分のサップの写真が増えてめちゃくちゃ嬉しい。ありがとうアート。

ここのところ疲れも溜まり、なんか腰に嫌な感じがあってリハビリクラスな久々に行ってみたりはしてたけど、昨日波が上がり風も吹きそうだと朝一からやる気満々でフオイルやらウィング、サップにカイトギアまで詰め込んで海に行き、一日中思い切り練習するつもりでいたら、体が勘弁してくれよ、とでも言いたかったのか、ラフな海面で小さいボートでバランス取るのに苦労しながらカメラ構えたり波とろうとして腰に負担があったのか、テイクオフしようと刺した瞬間腰にグキッと痛みが走り、これはやばいとそのまま乗れるところまで岸に向かって乗り、その先漕ごうとしたらもうすでに立ってパドルはできず、レイダウンでゆっくり岸までゆっくり帰りました。

(最後の一本を取ってくれていたアート、すでにやばいって感じでターンもできずまっすぐ落ちないように乗ることで精一杯腰に手を当てて情けない泣き笑い状態)

その瞬間から動けない程は酷くはなかったのでよかだけどこの感じは以前よくやってた嫌なギックリなのでその場でアルビン先生に電話し、みてもらい、帰宅。あー2年くらいやってなかったのにやっちゃった、それも久々に風も吹いて波もあるのに😭

でもトレーナーのサムに言われたけど以前はこれくらいの痛みが毎日あったことを考えれば随分良くなったことをおもい出せて良かったじゃない?と。
確かにそう、もう何年も痛みと海に入れない辛さに悩まされた頃には戻りたくないので、(あの痛みがここまで治って思い切り海に入れることも奇跡に思えるくらいだから、体ってすごい)この冬はもう体の故障は無しで過ごせることを最優先にしてジムにも真面目に行って体の声をちゃんと聞いてあげます。

海に出れない心の痛みの方が腰の痛みより大きいくらいなので大したことはありません。数日で治ると思います。やりそうだなと思ったら休まないとだめですね。この歳になってもまだそこが学べてない強欲女の独り言でした。


Yesterday was a great day. Surf came up and everyone was out then it got windy in the afternoon ( first time in 3 weeks or so) so winging in waves.
Unfortunately my session got shortened because I felt on my lower back while trying to take off on a wave that I hadn’t felt for a long time. I knew that feeling and that wasn’t good. I tried to ride that wave as far as I could and laid down paddle back to the beach. I used to slipped disk almost monthly and staying in bed for weeks every time and paddling or kiting was an option it was a really hard years of my life. I knew it was tired and also kinda being lazy with my rehab work , I see the warning dign but it’s been too fun and non stop. Well I’ll take this as warning sign and make sure to be on top of things for the rest of the winter. Thankfully it’s not as bad as I was afraid and I can still move and my man Alvin helped right away and Hana upstairs shot anti inflammatory shot on my butt at home. Ill be back in a few days. Missing out on good days hurts more than actual pain so I guess it means that my back pain isn’t that bad.
Sam from @deep2peak wrote me I used to be in pain like this or worse every day before so realizing how much better I got is a silver lining. True and to be able to keep enjoying the water time , I’ll come to the gym more often. My winter goal is Rest , stretch and listen to my body ! Easier said than done but I’ll do it!

No comments:

Post a Comment